חדשות בענף

פרסום התקנות בעניין חובת התקנת עמדות טעינה חשמלית בבנייני מגורים

מאת עו"ד מירה כהן 

עם עלייה הולכת וגוברת במספר הרכבים החשמליים שבשימוש, כשמספר הרכבים החשמליים מכפיל את עצמו כל שנה, עם הביקוש הגובר לכלי רכב חשמליים ועם ההיצע הגדל שכולל את כל יצרניות הרכב המשמעותיות בשוק שמציעות לכל הפחות רכב חשמלי אחד מכלל הדגמים – עולות שוב שאלות המטרידות את אלו שכבר רכשו רכבים החשמליים ואת הרוכשים הפוטנציאליים – מה יהיה עם עמדות טעינה במקום המגורים?

כבר שנים רבות נדון עניין עמדות טעינה בוועדות השונות, בניסיון לגבש הסכמה לכלל הדעות, לבעלי הרכבים החשמליים וגם עבור אלו שאין ברשותם רכב חשמלי, על מי יושתו הוצאות התקנת המתקנים? על מי יושתו הוצאות החשמל? ובאחריות מי להתקין תשתית ומתקני טעינה?

בימים אלה פורסמו התקנות המחייבות כל בניין דירות חדש בהתקנת תשתיות עמדות טעינה לרכב חשמלי עבור כלל מקומות החניה. 

התקנות החדשות קובעות כי בכל בית מגורים חדש בן שתי קומות ובו שש דירות מגורים לפחות, חלה חובה על היזם ו/או הקבלן להתקין תשתיות וחיבורי חשמל לעמדות טעינה בכל מקומות החנייה. החובה אינה חלה על מתקן חניה.

ההתקן יהיה בהספק שלא יפחת מ-600 וואט לכל חניה יחידה.

החובה תחול רק בעוד כחצי שנה ורק על בניינים חדשים בלבד שיבנו והבקשות להתקנת מתקן הטעינה תוגשנה לאחר כניסת התקנות לתוקף, כלומר רק מחודש מרץ 2023 (חצי שנה מיום פרסומם).

אנו מברכים על ההחלטה (מעט מאוחר ולא מושלם, אך עדיף מלא כלום) ורואים בפרסום התקנות בשורה חשובה והתקדמות משמעותית לקראת מתן פתרון לצורך בטעינה חשמלית פרטית בבתי המגורים. 

עם פרסום התקנות, ניתן יהיה לעדכן באופן חד וברור את המפרטים הטכניים, ללא צורך במו"מ עם היזמים והקבלנים לשכנעם לבצע הכנה להתקנת מתקני הטעינה הנ"ל בחניונים.

שלום, במה ניתן לעזור?
דילוג לתוכן