חדשות בענף

החלפת עו"ד מייצג דיירים – אפשרי?

מאת עו"ד לירז אלוג-כחלון

החלפת עו"ד מייצג דיירים – אפשרי?

לא ניתן להמעיט בחשיבותו של עורך דין דיירים בפרוייקטי ההתחדשות העירונית.

תפקידו לדאוג לכך שהדיירים יקבלו את התמורות הראויות להם במסגרת פרויקט ההתחדשות, להגן על זכויותיהם המשפטיות, מתן יעוץ וההנחיות המתאימות לבעלים, ליווי מקצועי בכל רבדי ההסכם, שמירה על תקשורת טובה בין הגורמים השונים, שקיפות ושוויון.

אנו סבורים כי תפקידו של עורך הדין לנהל את תהליך ההתחדשות העירונית, לוודא שהוא מתקדם, מנוהל בכלים ניהוליים מתאימים, מגיע לחוף מבטחים ויוצא לפועל על הצד הטוב ביותר עבור הדיירים.

לא אחת מקבל משרדנו פניות על רצון להחליף עורכי דין מייצגים. דיירים מבקשים להבין האם הדבר אפשרי, מותר ואיך זה יכול להיעשות מעשית.

בסיכומו של דבר, ייצוג בעלי דירות בהתחדשות עירונית מחייבת אמון רב של הדיירים בעורך הדין המייצג – אמון בהליך, בתקינותו, במקצועיות, בנקיון כפיו, באובייקטיביות שלו, ביכולתו לתת שירות מלא ומענה.

אירועים שונים עלולים לפגום ביחסי האמון הנ"ל. אם הדיירים לא מרוצים מעבודתו של עורך הדין ואיבדו בו אמון, המשך הפרויקט מצוי בסכנה של ממש.

במקרה כזה, היתרונות בהחלפתו עולים על החסרונות.

החלפת עו"ד צריכה להיעשות בהתאם להוראות הסכם ההתקשרות עם עוה"ד המייצג, בהתאם לכללי האתיקה המקצועית (קודם לסיים את ההתקשרות הקיימת ורק לאחר מכן התקשרות עם מייצג חדש), בתיאום עם היזם.

שלום, במה ניתן לעזור?
דילוג לתוכן