חדשות בענף

הנגשת פרויקטי התחדשות העירונית לדיירים.

מאת עו"ד מירה כהן 

פרויקט התחדשות עירונית הוא הליך מורכב, אורך שנים רבות ולעיתים קרובות כרוך בחרדות וחששות עבור בעלי הדירות.

כמשרד המתמחה בייצוג של בעלי דירות בתהליכי התחדשות עירונית (פינוי בינוי ותמ"א) אנו שמים לעצמנו כיעד לשכלל, לייעל ולהיטיב את השירות שניתן ללקוחות ההתחדשות העירונית בכדי להקל עבורם את התהליך ולהנגישו, חרף מורכבותו הרבה.

הליכי ההתחדשות העירונית מקודמים מטבע הדברים בבניינים ישנים. לעיתים קרובות, בעלי הדירות הם אוכלוסיה מבוגרת המתגוררים באותה דירה משך שנים ארוכות. 

אמנם הפרויקט מאפשר לבעלים להחליף את הדירה הישנה בדירה חדשה, גדולה יותר מדירתם הנוכחית, בתוספת מרפסת שמש, ממ"ד לביטחון, , הקפצת קומות, מפרט מודרני, לובי חדש, חניות מקורות, מחסנים ומעלית וכיוצ"ב הטבות מגובות בבטחונות בנקאיים מלאים, ואולם אוכלוסיות רבות מסרבות להתקשר בהסכם מסוג זה בשל חרדות וחששות. 

במקום הזה נכנסים עוה"ד והפרויקטורים, אשר מלווים את הבעלים לאורך כל התהליך הארוך, במטרה להקל על המחסום העיקרי – חוסר הבנה, חששות וחרדה. 

בעלים רבים אינם מבינים את שפת החוזה, את החלקים המשפטיים הארוכים ואת מרכיבי התמורות, בצדק יש לומר. החוזים ארוכים, עמוסים במושגים לא מובנים, וקשים במיוחד לאוכלוסיית הגיל השלישי ולמשפחות עולים חדשים ודוברי שפות זרות. קריאה של חוזה בשפה העברית היא משימה בלתי אפשרית עבורם.

אנו מסתייעים בפרויקטורים של משרדנו המתמחים בהתחדשות עירונית, אשר תפקידם לעמוד בקשר רציף עם בעלי הזכויות, לשמוע מהם על הקשיים, להבין את החששות, להסביר על התהליך והתמורות, לסייע בפתרון הבעיות והקשיים, וליתן מענה שלם ומלא לכל בעיה. 

כך במשרדנו, לצד הפרויקטורים פועלים גם דוברי שפות זרות, אשר מתרגמים ומסבירים את מהות החוזה וכל תהליך ההתחדשות לבעלי הדירות, עוברים איתם על החוזים, מעלים בשמם של הבעלים את הבקשות האישיות ליזמים ודואגים כי לא תישאר שאלה אשר לא ינתן עליה מענה, לא בשל חוסר הבנה משפטית ובטח לא בשל קשיי שפה. 

ככל שגדלה הזמינות ללקוחות, ככל שניתן מענה לשאלות והפרויקט מונגש לדיירים, כך ההיענות לפרויקט גדולה יותר ותוצאות התהליך טובות יותר. 

הצלחת הפרויקט אינה רק עצם ההתקשרות החוזית והבניה הפיזית של הבניין החדש – הצלחת הפרויקט הינה תחושת סיפוק ואמון של הלקוחות בתהליך.

שלום, במה ניתן לעזור?
דילוג לתוכן