חדשות בענף

באיזה יזם לבחור לביצוע פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם?

הנה כמה טיפים…

בעקבות קריסת הבניינים בחולון וברמת גן, ידיעות על רעידות אדמה ותפוגת תמ"א 38 הקרבה, בעלי דירות רבים מגלים נחישות ומוטיבציה לקידום ולהנעת פרויקט תמ"א 38 בבניין שלהם, רגע לפני שהטבותיה של התוכנית חומקות להם מבין האצבעות.

 

חלק נכנסים לתהליך ההתחדשות העירונית ביוזמת יזמים, חלק מנהלים מו"מ עם יזמים ללא יצוג או תוכנית פעולה, מבלי לדעת מהן הנקודות החשובות שחייבים להתמקד בהן ומבלי שהם מודעים לסימני האזהרה שמרחפים מעליהם.

 

בעלי דירות מקבלים הצעות ישירות מיזמים המעוניינים לקדם פרויקט בבניין שלהם אולם, בשלב זה, אין בידם מספיק ידע בכדי למצות את פוטנציאל הפרויקט ולהגן על הזכויות שלהם.

 

  1. לפני שניגשים לבחון את הצעת היזם ולניהול מו"מ עמו, חשוב למנות נציגות מבין בעלי הדירות שתפעל בצורה שקופה, מסודרת והגונה אל מול היזמים ויתר בעלי המקצוע הפועלים בפרויקט ותמקסם את האינטרסים של כל בעלי הדירות באסיפת בעלי דירות חוקית.  
  2. את ניהול המו"מ עם היזם, חשוב לבצע בליווי עורך דין מנוסה המתמחה בייצוג בעלי דירות בהתחדשות עירונית (באבחנה מייצוג יזמים), שידאג לנהל עבורכם את תהליך קבלת ההצעות, השוואתן, מיונן ובחירת היזם, באופן מקצועי תוך הגנה על זכויות כלל בעלי הדירות. 

     3. רצוי לקיים מכרז לקבלת הצעות בניהול עוה"ד, מכרז שיקיף את כל הנושאים המהותיים של העסקה, בדגש על תמורות, תכנון, אדריכל, בטחונות, לו"ז ומפרט טכני.

 

    4. יש לבצע בדיקה, השוואה והתמחרות בין המציעים. הבדיקה צריכה לכלול בדיקת נסיון, איתנות פיננסית, מקורות מימון, שירותיות, סגנון עבודה, שיטות עבודה, נושאי משרה חשובים, עמידה בלו"ז, הסתבכויות משפטיות, חוו"ד לקוחות וספקים וכיוצ"ב.

 

    5. רצוי למנות יועץ הנדסי אדריכלי שיסייע וילווה את הפן התכנוני מפרטי של המו"מ. כך למשל ניתן יהיה לסנן הצעות "נוצצות" שהיזם לא יוכל לעמוד בהן, אלא מהוות פיתיון להתקשרות מחייב ללא כיסוי.

 

  1. יש בהחלט עדיפות ליזם מנוסה ובקיא באזור בו ממוקם הבנין, הן בשל נסיון קודם והיכרות עם הרשות המקומית, דבר שבהכרח ישפיע על עמידתו בהתחייבויות החוזיות ובכללן, התמורות ולוחות הזמנים, והן בהכרת הטופוגרפיה, מחירי המכירה והביקושים באיזור. צריך לשקול היטב האם לבחור יזם שמבקש להתגלח על זקנכם, גם אם הצעתו טובה ואטרקטיבית ממתחריו המנוסים…

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה.

 

נצלו את המומנטום והזדרזו לקדם את פרויקט ההתחדשות העירונית בבניין שלכם. 

מאת עו"ד סיון ישראל

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלום, במה ניתן לעזור?
דילוג לתוכן